dijous, 27 de març del 2014

CONCENTRACIÓN: ESTRADICIÓN DE TOLOS TORTURADORES


http://www.ceaqua.org/concentracion-estradicion-de-tolos-torturadores/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+Ceaqua+%28CeAQUA%29


CONCENTRACIÓN: ESTRADICIÓN DE TOLOS TORTURADORES

CONCENTRACIÓN: ESTRADICIÓN DE TOLOS TORTURADORES
FacebookTwitterGoogle+Email
CONTRA LA IMPUNIDÁ DE LOS CRÍMENES DEL FRANQUISMU.
CONCENTRACIÓN ESTRADICIÓN DE TOLOS TORTURADORES.
Miércoles 2 d’abril a les 19:00 hores Delantre’l Teatru Campoamor
Uviéu.
Convoquen: La comuna d’Asturies y CEAQUA
http://axendamazucu.org/event/716
[Asturianu]
BASTA YÁ D’IMPUNIDÁ PA LOS TORTURADORES FRANQUISTES
20140402ConcentracionLos díes 3 y 10 d’abril van celebrase en Madrid vistes públiques na Audiencia Nacional pa resolver sobre la petición d’estradición efectuada pola Xusticia de la República Arxentina qu’afecta al ex-capitán de la Guardia Civil Jesús Muñecas Aguilar y al ex-inspector de policía Juan Antonio González Pacheco, alias Billy el Niño. Trátase nos dos casos de torturadores conocíos de la época franquista acusaos de someter a malos tratos a munches persones que tuvieron baxo la so custodia nún o n’otru momentu de la llucha contra la dictadura.
Estos díes que se fala tanto de la Transición española, presentada como modelu por dalgunos, tenemos que señalar que’l marcu políticu actual ye’l resultáu d’una partida de pactos y alcuerdos que tienen como base l’olvidu y el silenciu sobre los padecimientos que sufrieron a lo llargo de décades los que llucharon por trayer un verdaderu sistema de llibertaes polítiques pal nuestru país.
Anque tea malo de creyer, la derecha española sigue ensin condenar la dictadura franquista. Tovía güei s’atopen nes nuestres ciudaes y pueblos aveníes y places dedicaes a los qu’acabaron coles les llibertaes democrátiques décades atrás. Precisamente porque nunca hubo un mínimu intentu de xulgar y condenar los abusos cometíos atopámonos con que nes cunetes de munchos caminos siguen enterraes les víctimes de la represión de los años de la guerra y la postguerra. La democracia nun supunxo xusticia nin reparación pa les víctimes y les sos families.
Bona parte de los que se profesionalizaron a base de tortures y represión siguen disfrutando de una vida cómoda ensin que reconocieren nunca que les sos actividaes yeren violaciones clares de los Derechos Humanos más elementales. Esti ye’l casu de les causes a los dos funcionarios que va ver l’Audiencia Nacional. Ante la imposibilidá de xulgar a la dictadura y los sus crímenes nel Estáu Español, presentóse una demanda ante la Xusticia arxentina que foi la qu’abrió una vía pa xulgar al franquismu.
La petición d’estradición pa estes dos persones dictóla la xueza María de Servini, que nel mes de setiembre emitió una orde de busca y captura internacional, lo que significa qu’a los dos encausaos puen detenelos en cualquier momentu si salen d’España. Queda por ver si la Xusticia y les autoridaes españoles tán por facilitar la estradición y, polo tanto, dexar que’l xuiciu a los torturadores de la dictadura siga pa delantre o si, al revés, opónense a esa petición llexitimando con eso la impunidá cola qu’actuó la dictadura a lo llargo de cuarenta años.
La Comuna d’Asturies. Grupu asturianu d’apoyu a la Querella Arxentinalacomunadasturies@gmail.com
Coordinadora estatal d’apoyu a la Querella arxentina contra los crímenes del franquismuwww.ceaqua.org
[Castellano]
BASTA YA DE IMPUNIDAD PARA LOS TORTURADORES FRANQUISTAS
Los días 3 y 10 de abril se van a celebrar en Madrid vistas públicas en la Audiencia Nacional para resolver sobre la petición de extradición efectuada por la Justicia de la República Argentina que afecta al excapitán de la Guardia Civil Jesús Muñecas Aguilar y al exinspector de policía Juan Antonio González Pacheco, alias Billy el Niño. Se trata en ambos casos deconocidos torturadores de la época franquista acusados de someter a malos tratos a numerosas personas que estuvieron bajo su custodia en uno u otro momento de la lucha contra la dictadura.
Estos días que se habla tanto de la Transición española, presentada como modelo por algunos, tenemos que señalar que el actual marco político es el resultado de una serie de pactos y acuerdos que tienen como base el olvido y el silencio sobre los padecimientos que sufrieron durante décadas quienes lucharon por el establecimiento de un verdadero sistema de libertades políticas para nuestro país.
Aunque cueste creerlo, la derecha española sigue sin condenar la dictadura franquista. Aún hoy se encuentran en nuestras ciudades y pueblos avenidas y plazas dedicadas a quienes aplastaron las libertades democráticas décadas atrás. Precisamente porque nunca hubo un mínimo intento de juzgar y condenar los desmanes cometidos nos encontramos con que en las cunetas de muchos caminos siguen enterradas las víctimas de la represión de los años de la guerra y la postguerra. La democracia no ha supuesto justicia ni reparación para las víctimas y sus familias.
Buena parte de quienes se profesionalizaron a base de torturas y represión siguen disfrutando de una cómoda vida sin haber reconocido nunca que sus actividades eran verdaderas violaciones de los Derechos Humanos más elementales. Este es el caso de los dos funcionarios cuyas causas serán vistas en la Audiencia Nacional. Ante la imposibilidad de juzgar a la dictadura y sus crímenes en el Estado Español, se presentó una demanda ante la Justicia argentina que ha sido la que abrió una vía para juzgar al franquismo.
La petición de extradición para estas dos personas ha sido dictada por la jueza María de Servini, quien el pasado septiembre emitió una orden de busca y captura internacional, lo que significa que los dos encausados pueden ser detenidos en cualquier momento si abandonan España. Queda por ver si la Justicia y las autoridades españolas están por facilitar la extradición y, por lo tanto, permitir que el juicio a los torturadores de la dictadura siga hacia adelante o si, por el contrario, se oponen a dicha petición legitimando con ello la impunidad con la que actuó la dictadura durante cuarenta años.