diumenge, 16 de juliol del 2017

Galiza se prepara para el homenaje nacional a las víctimas del franquismo (cast/gal)

http://kaosenlared.net/galiza-se-prepara-homenaje-nacional-las-victimas-del-franquismo-castgal/



Por Sermos galiza
A isla de San Simón acogerá el próximo domingo, 16 de julio, el homenaje nacional anual a las víctimas del franquismo que como cada año organiza la Iniciativa Galega pola Memoria.
Según la Iniciativa está prevista la participación de unas cuatrocientas personas en esta jornada que en este 81º aniversario del golpe fascista estará dedicada a las cárceles y campos de concentración que los golpistas habilitaron en las distintas ciudades de Galiza para confinar a las personas que defendieron la legalidad republicana: San Simón, Camposancos, Oia, Figueirido, Rianxo, Padrón, A Pobra do Caramiñal, Muros, Lavacolla, Betanzos, Ferrol, Cedeira, Ribadeo, Celanova y  otras. El acto central de la jornada será  a las doce del mediodía en la isla de Santo Antón y contará con la intervención de la escritora Susana Sánchez Arins.
La isla de San Simón es, según la Iniciativa pola Memoria, todo un símbolo tanto de lo que supuso a la represión franquista como de la resistencia que, pese a lo que se hace pensar, opuso el pueblo gallego al golpe, así como de la solidaridad que, con los presos del Lazareto demostraron muchas personas vecinas y muy especialmente las mujeres, que les llevaban comida, ropa limpia y consuelo.
Este espacio fue  campo de concentración entre 1936 y 1943 en el estuvieron más de 6.000 personas confinadas en unas condiciones muy duras. Desde la Iniciativa se critica nuevamente el desmantelamiento de la política de la memoria que se iniciara en el año 2006 precisamente en este lugar con su declaración como Illa da Memoria. “Todas estas iniciativas fueron eliminadas a partir del 2009, vaciando el actual gobierno la isla de cualquier contenido relacionado con su pasado como campo de concentración franquista, llegando inclusive a cambiar la denominación de Isla de la Memoria por Isla del Pensamiento. A partir de ese momento fue la Iniciativa Galega pola Memoria la que tomó las riendas de la organización del Homenaje Nacional, a la que siempre se otorga un doble carácter de reconocimiento y también de reivindicación”.


A illa de San Simón acollerá o vindeiro domingo, 16 de xullo, a homenaxe nacional anual ás vítimas do franquismo que como cada ano organiza  a Iniciativa Galega pola Memoria.
A illa de San Simón é, segundo a Iniciativa pola Memoria, todo un símbolo tanto do que supuxo a represión franquista como da resistencia que, pese ao que se adoita pensar, opuxo o pobo galego ao golpe, así como da solidariedade que, cos presos do Lazareto amosaron moitas persoas da contorna e moi especialmente as mulleres, que lles levaban comida, roupa limpa e consolo.
Este espazo foi campo de concentración entre 1936 e 1943 e nel estiveron máis de 6.000 persoas confinadas nunhas condicións moi duras. Desde a Iniciativa critícase novamente o desmantelamento da política da memoria que se iniciara no ano 2006 precisamente neste lugar coa súa declaración coa Illa da Memoria. “Todas estas iniciativas foron eliminadas a partir do 2009, baleirando o actual goberno a illa de calquera contido relacionado co seu pasado como campo de concentración franquista, chegando mesmo a cambiar a denominación de Illa da Memoria por Illa do Pensamento. A partir dese momento foi a Iniciativa Galega pola Memoria a que tomou as rendas da organización da Homenaxe Nacional, á que sempre se outorga un dobre carácter de recoñecemento e tamén de reivindicación”.