divendres, 22 de gener del 2016

Asturies: Pídese a la Xunta Xeneral l’apoyu a la Querella Arxentina


https://www.facebook.com/CEAQUA/photos/a.212374632306361.1073741828.210758219134669/456389764571512/?type=3&theater
Asturies: Pídese a la Xunta Xeneral l’apoyu a la Querella Arxentina

La Comuna d’Asturies, plataforma asturiana que participa na Coordinadora estatal d’Apoyu a la Querella Arxentina contra Crímenes del Franquismu (CeAQUA), reunióse nos últimos meses del 2015 colos grupos parllamentarios de la Xunta Xeneral pa propone-yos llevar al Plenu l’aprobación d’una Proposición non de Llei de condena del franquismu y d’apoyu a la querella que se sigue dende Arxentina por xenocidiu y/o crímenes de lesa humanidá cometíos nel Estáu Español pola dictadura franquista. Trátase de la única causa xudicial contra’l franquismu abierta nel mundu.

Depués de tener reuniones con representantes del Grupu Socialista, Podemos, Izquierda Xunida y Grupu Popular (nin Foro Asturias nin Ciudadanos respondieron a les peticiones de reunión), los trés primeros grupos mostráronse favorables a apoyar la propuesta, de manera que se pueda votar nel Plenu posiblemente a primeros d’esti mes de febreru. Dende La Comuna d’Asturies insistióse en tou momentu en que los grupos favorables se punxeren d’alcuerdu pa llevar una mesma postura consensuada.

Nel testu de la proposición non de llei, que ye asemeyada na so fundamentación a les que yá aprobaron los parllamentos del País Vascu, Cataluña y Andalucía, esplícase l’oxetivu represivu del golpe d’Estáu de 1936 y les circunstancies de la dictadura posterior, que vulneró los más elementales derechos humanos ensin que, hasta la fecha, les víctimes llograren xusticia nenguna. Apúntense los datos sobre la represión n’Asturies, con cifres que tán ente los 7.000 y 9.000 muertos (ente víctimes civiles de la guerra, asesinaos, fusilaos y fallecíos en prisión). Tamién se recuerda la calificación d’estos fechos por parte de la ONU y Amnistía Internacional como violaciones de los derechos humanos y crímenes contra la Humanidá. Analízase depués la fundamentación xurídica internacional que garantiza la imprescriptibilidá d’esos delitos y conclúyese que la llei d’amnistía española tresgrede los principios xenerales del derechu internacional y vulnera pactos internacionales de cumplimientu obligáu soscritos por España, polo que nun se puen torgar les acciones xudiciales qu’investiguen los crímenes cometíos pol franquismu, como ye’l casu de la llamada Querella Arxentina, más cuando la Xusticia española negó cualquier intentu de facelo nos sos xulgaos.

La Proposición non de llei pide a la Xunta Xeneral que denuncie la sublevación militar dirixida por Franco, la guerra qu’acabó colos gobiernos democráticos y el réxime dictatorial posterior. Pídese amás que se garantice’l derechu que tienen les víctimes y los sos familiares, aparte de tola sociedá, a conocer la verdá sobre aquellos fechos, a una xusticia efectiva qu’acabe cola impunidá y a una reparación digna.

Tamién pide l’apoyu de la Xunta Xeneral a la Querella 4591/10, del Xulgáu n.u 1 de Buenos Aires (República Arxentina), por delitos de xenocidiu y lesa humanidá contra los responsables de la vulneración de los derechos humanos nel franquismu, amás d’animar a la ciudadanía y a los Conceyos a sofitala, bien personándose como querellantes quien foron represaliaos o bien manifestando la so denuncia de la dictadura y la so adhesión a la querella.

Se pide a la Junta General el apoyo a la Querella Argentina

La Comuna d’Asturies, plataforma asturiana que participa en la Coordinadora estatal de Apoyo a la Querella Argentina contra Crímenes del Franquismo (CeAQUA), se reunió en los últimos meses del 2015 con los grupos parlamentarios de la Junta General para proponerles llevar al Pleno la aprobación de una Proposición no de Ley de condena del franquismo y de apoyo a la querella que se sigue desde Argentina por genocidio y/o crímenes de lesa humanidad cometidos en el Estado Español por la dictadura franquista. Se trata de la única causa judicial contra el franquismo abierta en el mundo.

Después de tener reuniones con representantes del Grupo Socialista, Podemos, Izquierda Unida y Grupo Popular (ni Foro Asturias ni Ciudadanos han respondido a las peticiones de reunión), los tres primeros grupos se han mostrado favorables a apoyar la propuesta, de manera que se pueda votar en el Pleno posiblemente a primeros de este mes de febrero. Desde La Comuna d’Asturies se insistió en todo momento en que los grupos favorables se pusieran de acuerdo para llevar una misma postura consensuada.

En el texto de la proposición no de ley, que es semejante en su fundamentación a las que ya han aprobado los parlamentos del País Vasco, Cataluña y Andalucía, se explica el objetivo represivo del golpe de Estado de 1936 y las circunstancias de la dictadura posterior, que vulneró los más elementales derechos humanos sin que, hasta la fecha, las víctimas hayan obtenido justicia alguna. Se apuntan los datos sobre la represión en Asturias, con cifras que están entre los 7.000 y 9.000 muertos (entre víctimas civiles de la guerra, asesinados, fusilados y fallecidos en prisión). También se recuerda la calificación de estos hechos por parte de la ONU y Amnistía Internacional como violaciones de los derechos humanos y crímenes contra la Humanidad. Se analiza después la fundamentación jurídica internacional que garantiza la imprescriptibilidá de esos delitos y se concluye que la ley de amnistía española transgrede los principios generales del derecho internacional y vulnera pactos internacionales de cumplimiento obligado suscritos por España, por lo que no se pueden poner trabas a las acciones judiciales que investigan los crímenes cometidos por el franquismo, como es el caso de la llamada Querella Argentina, aún más cuando la Justicia española ha negado cualquier intento de hacerlo en sus juzgados.

La Proposición no de ley pide a la Junta General que denuncie la sublevación militar dirigida por Franco, la guerra que acabó con los gobiernos democráticos y el régimen dictatorial posterior. Se pide además que se garantice el derecho que tienen las víctimas y sus familiares, aparte de toda la sociedad, a conocer la verdad sobre aquellos hechos, a una justicia efectiva que acabe con la impunidad y a una reparación digna.

También pide el apoyo de la Junta General a la Querella 4591/10, del Juzgado n.º 1 de Buenos Aires (República Argentina), por delitos de genocidio y lesa humanidad contra los responsables de la vulneración de los derechos humanos en el franquismo, además de animar a la ciudadanía y a los Concejos a apoyar, bien personándose como querellantes quienes fueron represaliados o bien manifestando su denuncia de la dictadura y su adhesión a la querella.